tirsdag den 20. oktober 2020

Story Board

 

Jeg har forsøgt at lave et story board omkring min praktikumudfordring, hvor jeg vil forsøge at benytte mere video og Thinglink, til min UV-lektioner omkring brugen af redskabet ”Sortinfo” på landbrugsuddannelsen.

Jeg har taget udgangspunkt i 2 lektioner, hvor emnet og fokus er ”Sortinfo”, som er et hjælperedskab til valg af sorter inden for landbrugsafgrøder.

Story boardet skal være med til at give mig et overblik over min UV-lektioner og sørge for at jeg f.eks. får lagt materiale op til mine elever og sikre mig at de har adgang til det og kan åbne det.

Derudover skal det vise hvilke didaktiske overvejelser jeg har gjort mig, til de konkrete UV-lektioner f.eks. skal der indgå video, dette er for at differentiere min UV, så både de ”stærke og svage” elever har muligheden for at se introvideoen til ”sortinfo” i deres eget tempo og flere gange.

Derudover skal der indgå Thinglink i min UV, som opslagsværk, dette er for at eleverne hele tiden har muligheden for at finde hjælp, selvom jeg er travlt optaget med at hjælpe andre. Det skulle gerne øge læringen hos den enkelte, fordi der ikke er ”spildtid” ved at nogle sidder og venter på hjælp og måske skaber uro.

Story boardet viser også hvordan at der skal arbejdes med en opgave omkring sorter og redskabet ”sortinfo”, denne opgave vil blive vurderet og der gives feedback til denne, samt emnet afrundes tilsidst i lektionen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar