mandag den 31. august 2020

Praktikum-udfordringen. ”Den spidse”

 

Hvordan kan jeg blive bedre til bruge ”flip learning”/”video” i min undervisning for at skabe bedre læring? 

I min daglige undervisning, bruger jeg ikke, de muligheder der ligger inden for det digitale område nok, til at give en mere differentieret undervisning og skabe bedre læring.

 Den ideelle situation:

Det kunne være på 1. HF i min planteundervisning, at jeg i nogle emner brugte film, indtalte powerpoints mm. Til at forberede eleven på det nye stof. Det skulle give en øget læring i timen, da eleven har mulighed for at se klippet, flere gange (differentiering) og være mere forberedt på det nye stof (interesse à Motivation). Det kan også give mig som underviser muligheden for at bruge mere tid på den enkelte elev i form af vejledning og feedback.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar