Dagens opgave: Vi skal arbejde med Thinglink, vi skal vi arbejde med en
case fra dagligdagen.
Beskrivelse af casen: I min UV på 1. HF på
landbrugsuddannelsen, hvor vi arbejder med emnet ”sorter” og arbejder med
værktøjet sortinfo, oplever jeg, at det er meget ene tale og at jeg giver
rigtig mange informationer til mine elever og at de går død i det. Jeg oplever
at jeg skal gentage mig selv rigtig meget, når eleverne skal løse opgaver.
Jeg vil forsøge at ligge oplægget mere ud til eleverne, for at skabe en interesse for emnet. Dette skal ses i lyset af Illris teori omkring læring, hvor at det handler om at få skabt interesse mellem indhold og drivkraft. Det vil sige at jeg forsøger at få eleverne til at få en interesse i værktøjet og dermed motivere dem og skabe drivkraft til at lære om sorter.
Hvad vil jeg undersøge? Jeg vil undersøge muligheden
for at bruge thinglink, som supplement til min undervisning i sortinfo, og at
eleverne kan bruge det, som en form for opslagsværk til værktøjet, hvor jeg
kort beskriver de enkelte funktioner.
Hvorfor? Et informationsværktøj til sortinfo skal
afhjælpe mig som lærer i at gentage mig selv mange gange i min UV, der udover
kan det være med til at differentiere min undervisning, så eleverne selv kan
søge hjælp og komme videre med opgaven i deres eget tempo.
Hvordan? Jeg har lavet Thinglink over værktøjet ”sortinfo” med korte præcise oplysninger omkring hvad forskellige funktioner og informationer er. Det vil blive brugt aktivt i undervisningen fremadrettet
Link til Thinglink: Opslagsværktøj til sortinfo
Ingen kommentarer:
Send en kommentar