tirsdag den 29. september 2020

UV-dag 3, dagens opgave

Dagens opgave: Vi skal arbejde med Thinglink, vi skal vi arbejde med en case fra dagligdagen.

Beskrivelse af casen: I min UV på 1. HF på landbrugsuddannelsen, hvor vi arbejder med emnet ”sorter” og arbejder med værktøjet sortinfo, oplever jeg, at det er meget ene tale og at jeg giver rigtig mange informationer til mine elever og at de går død i det. Jeg oplever at jeg skal gentage mig selv rigtig meget, når eleverne skal løse opgaver.

Jeg vil forsøge at ligge oplægget mere ud til eleverne, for at skabe en interesse for emnet. Dette skal ses i lyset af Illris teori omkring læring, hvor at det handler om at få skabt interesse mellem indhold og drivkraft. Det vil sige at jeg forsøger at få eleverne til at få en interesse i værktøjet og dermed motivere dem og skabe drivkraft til at lære om sorter.

Hvad vil jeg undersøge? Jeg vil undersøge muligheden for at bruge thinglink, som supplement til min undervisning i sortinfo, og at eleverne kan bruge det, som en form for opslagsværk til værktøjet, hvor jeg kort beskriver de enkelte funktioner. 

Hvorfor? Et informationsværktøj til sortinfo skal afhjælpe mig som lærer i at gentage mig selv mange gange i min UV, der udover kan det være med til at differentiere min undervisning, så eleverne selv kan søge hjælp og komme videre med opgaven i deres eget tempo.

Hvordan? Jeg har lavet Thinglink over værktøjet ”sortinfo” med korte præcise oplysninger omkring hvad forskellige funktioner og informationer er. Det vil blive brugt aktivt i undervisningen fremadrettet 

Link til Thinglink: Opslagsværktøj til sortinfo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar