tirsdag den 15. september 2020

Eksperiment periode

 Jeg vil i egen praksis tage udgangspunkt i den eDidaktiske overvejelsesmodel, fordi den lægger sig op ad Hiim og Hippes didaktiske relationsmodel og elementerne i denne, som jeg synes er god til at skabe overblik over ens egen undervisning.

eVidencenter, eDidaktiske overvejelsesmodel, Det nationale videncenter for e-læring, Viby J: Aarhus Business College.

Modellen kan hjælpe mig til at få tænkt ”Flip learning” ind i mit undervisningsforløb på mit 1. HF og planlægningen af denne. Modellen får mig til at overveje, læringsmål, forudsætninger, organisering, E-læringsform (elementer) og evaluering. Altså hvordan får jeg opfyldt de mål jeg har for mine lektioner? Hvilke forudsætninger har jeg og mine elever? Hvor og hvor lang tid skal jeg bruge? Hvilke teknologier jeg skal bruge i min UV. Hvordan skal jeg evaluere?

Jeg har som udgangspunkt en UV-plan for min lektion på nuværende tidspunkt, men vil gerne prøve at udvikle den med et nyt teknologisk element (Flip Learning).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar